Dersom du ikke får valgt Bank-ID på mobil, men blir sendt direkte til sikkerhetskode, skyldes dette ofte at din Bank-ID avtale er inaktiv, eller at du ikke har noen Bank-ID avtale.
Dette kan løses på følgende måter:
1. Logg inn i nettbanken din og be kundeservice aktivere "Bank-ID på mobil som kodebrikke" for deg via chat-funksjonen i nettbanken din.
2. Kunder av S'banken og noen sparebanker vil kun ha en "Bank-ID på mobil"-avtale, og ikke en vanlig "Bank-ID"-avtale. Løsningen her er å aktivere en vanlig "Bank-ID"-avtale. Dette kan typisk gjøres ved å kontakte kundeservice.
Er du kunde av S'banken kan du løse problemet selv, ved å følge denne oppskriften:
Velg Oversikt - Innlogging og Signering - Aktiver BankID med kodekort eller AktiverBankID på mobil fra menyen. Velg Aktiver BankID med kodekort og følg veiviseren.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.